Instellingen
Via de pasfoto links onderin kan genavigeerd worden naar Instellingen. Hier kunnen zaken worden ingesteld en is er inzage in de NAW-gegevens van de ingelogde gebruiker. Enkele gegevens zijn, mits door de school opengezet, aan te passen, zoals e-mailadres en mobiel nummer.
- In Magister is het mogelijk om te koppelen met Microsoft 365. Hiermee wordt het Microsoft account gekoppeld met Microsoft Onedrive voor Business en Microsoft Teams. Via 'Koppelen' kan de koppeling met het Microsoft Account van de gebruiker gelegd worden om gebruik te maken van deze opties.
- Binnen het onderdeel ‘Gebruikersaccount’ kan ingesteld worden dat inkomende berichten doorgestuurd worden naar een extern e-mailadres. Dit is het e-mailadres wat ingesteld staat bij het onderdeel ‘Gebruikersaccount’.
- Het is mogelijk om een iCal link te genereren in het onderdeel Agenda delen. Deze iCalendar link kan toegevoegd worden aan vrijwel alle agenda applicaties, zoals Outlook, Google Calendar en Apple Calendar. Door de iCalendar link toe te voegen aan de externe agenda applicatie wordt je Magister agenda ook zichtbaar.
- In de widget 'Ongelezen logboekformulieren' kan per rol worden ingesteld voor welke logboekformulieren de gebruiker een notificatie wenst in het Vandaagscherm.
- Op het tabblad 'Mijn gegevens' heeft de ingelogde gebruiker inzage in zijn/haar gegevens.
Kijk voor meer informatie over agenda delen op: Uw Magister Agenda veilig delen met anderen
Kijk voor meer informatie over koppelen met Microsoft 365: Microsoft 365 koppeling met Magister
Veelgestelde vragen
Wanneer een school het recht tot aanpassen van deze gegevens uit heeft staan, dan dient de gebruiker contact op te nemen met degene die Magister beheert. Zij kunnen deze gegevens aanpassen in de Magister Desktop versie bij het gebruikersaccount.